maanantai 30. syyskuuta 2013

Aika monta metriä pientä verhoa...

Minun piti tehdä verhot. Ostin uuden verhotangon ja menin kangaskauppaan. Kangaskaupassa huomasin, että olin unohtanut muistilapun ikkunan koosta kotiin. Muistelin ja olin varma asiastani. Ostin kankaan. Heti kotona huomasin, että kangas oli ainakin 30 cm liian lyhyt, sillä olin muistanut pienen ikkunan korkeudeksi sen oikean leveyden. Marssin parin päivän päästä uudelleen kangaskauppaan ja ostin 30 cm pitemmän palan samaa kangasta.

Luulitko, että se riittää kömmähdykseksi? Ei minun tapauksessani. Nimittäin eihän koko verhotankoa tässä vaiheessa ollut vielä kiinnitetty, minä nyt vain puhkuin intoa ja halusin pian valmista. Eräänä kauniina iltana verhotanko sitten kiinnitettiin ja kun sitten mittasin, minulla oli jälleen liian vähän kangasta!


Näyttäisikö tämä aina tältä? Enkö koskaan saa tähän aikomiani verhoja?

Meinasin, että ompelen kaksi palaa yhteen ja laitan sauman päälle nauhan, mutta sitten kun lauantaina lopulta pääsin asian äärelle, kangaskauppa oli enää niin vähän aikaa auki, etten uskaltanut jättää mitään mokan mahdollisuutta ja hain kolmannen palan kangasta, nyt kerralla oikean mittaisen.

Sain myös tutulta vinkin uudesta tuttavuudesta: Monsoon-verhonauhasta, jonka avulla välttyisin tankokujan tekemiseltä.


Halkaisin kankaan (tarvitsin vain kapeat verhot). Ompelin ostamani verhokankaan kerralla(!) oikeaan kokoonsa ja monsuuninauhan sen yläreunaan ja avot - verhot olivat lopulta valmiit.



Ja ajattele! En edes epähuomiossa vetänyt yhtään lankasuoraa, olin siis lopultakin oppinut edellisestä verhomokastani!

Nyt minulla on sitten kappakankaat valmiina, jos vaikka joskus tarvitsen. Kangas itsessään on aivan IHANA ja sen ulkoreunoilla on tuo täysinäisempi kuvio, joten halkaistuna se on täydellinen kappa. Enää puuttuu se ikkuna, mikä olisi kappaa vailla, metrejä tulisi nyt vaikka vähän isompaankin ikkunaan

1 kommentti:

  1. Hieno lopputulos! Voi sitä innostuksen määrää, kun siinä sitten unohtuu välillä järki hommasta. Eihän toi hassummalta tyynykankaaltakaan näytä, jos materiaali toimii ja jos on sellasille tyynyille paikka. Tietty hyvä olla varastossa kappakankaat pahanpäivän varalle :-)

    VastaaPoista