keskiviikko 23. tammikuuta 2013

11 asiaa minusta -haaste

Pohdiskelija heitti haasteella, jossa pitää ensin kertoa itsestään 11 asiaa ja sen jälkeen vastata haastajan keksimiin 11 kysymykseen ja keksiä toiset 11 kysymystä muille bloggareille, kuitenkin sellaisille, joilla on alle 200 lukijaa.


  1. Rakastan vahvoja ja tummia värejä, kuten tumman burgundin punaista, luumun väriä, tummaa sinistä, petroolin sinistä... 
  2. Tulen hulluksi ilman päivittäistä musiikkiannosta. Selviydyn miten kuten, jos saan kuunnella töissä 8 h radiota, mutta kyllä mulla hermo menee, jos lempilevyt pölyttyy käyttämättömänä hyllyssä.
  3. Olen sohlo. Tämä läppärikään ei tahdo totella komentojani, kun uitin näppäimistölle desin verran maitokahvia, sokerin kera tietenkin.
  4. Olen pikkutarkka, ärsyttävyyteen asti
  5. Olen pessimisti, ärsyttävyyteen saakka
  6. Pelkään kuollakseni ampiaisia ja muita isoja surisevia otuksia.
    Luultavasti maamehiläisten pistolla mummolassa noin 3-vuotiaana on jotain tekemistä asian kanssa. Siltä kun ei irronnut piikki ja se pisti ompelukoneen tavoin koko lyhyen käsivarteni rei'ille ja mä sammuin sen myrkyn voimasta. Eka känni siis jo silloin?
  7. Olen ollut jäädä laivan alle, soutuveneellä.
  8. En saanut ajokorttia ensimmäisestä inssistä, koska en nähnyt peruuttaa kepakoitten väliin, vaikka takapuolen alla oli tyyny. Olen siis tosi lyhyt.
  9. Olen isosiskoani pidempi.
  10. Olen rakastunut pöytälamppuihin, voisin ostaa niitä lisää ja lisää ja lisää
  11. Harrastan satunnaisesti postcrossingia.

Ja sitten Pohdiskelijan kysymykset minulle

  1. Missä näet itsesi vuoden kuluttua?
    Luultavasti mitään isoa ei ole muuttunut, koska olen alle vuoden sisään pistänyt kaiken uusiksi autoa ja asuinpaikkaa myöden. Ehkä näen itseni entistäkin paremmin kotiutuneena uudelle asuinpaikkakunnalleni, jossa siis viihdyn jo nyt hyvin.
  2. Mikä on tyhmintä, mitä olet elämässäsi tehnyt?
    Kai tähän kuuluisi sanoa, että yksi allekirjoitus väärään paperiin. Toisaalta, siitäkin seurasi monenmoista muuta hyvää... Siksipä vastaan, että tyhmintä ovat olleet kaikki ne hetket, kun olen hyljännyt rohkeuteni ja jättänyt jotain tekemättä.
  3. Entä mistä saavutuksesta/teosta olet ylpeä?
    Kaikista niistä rohkeuden puuskista, joiden ansiosta olen saanut kuitenkin tehdyksi jotain, mitä kiikkustuolissa muistella.
  4. Mukavin lapsuusmuistosi?
    Se kun isä veti traktorilla mua kelkassa.
  5. Kaupunki vai maaseutu?
    Maaseutu, ehdottomasti
  6. Miksi?
    Luonto, luonto ja luonto ja rikkumaton rauha. Mä kaipaan ympärilleni kauneutta enkä voisi asua niin, että ikkunasta näkyy aina betoniseinä, joka paikassa on paljon ihmisiä ja autoja ja melua. Kyllä sitä sitten aina kaupunkiin pääsee rahojaan tuhlaamaan tarpeen tullen, vaikkei siellä itse asuisikaan.
  7. Mistä unelmoit?
    Omakotitalosta, ehdottomasti!
  8. Milloin itkit viimeksi?
    Ei siitä kauaa ole, päivää en muista.
  9. Mitä aiot tehdä huomenna?
    Istun ainakin jokusen tovin junassa virkkuutellen. 
  10. TV vai kirja?
    TV. Nykyisin en jaksa keskittyä niin pitkäksi aikaa paikalleni, että lukisin. Ja virkkaus kädessä on vaikea lukea.
  11. Lempipiirrettysi?
    Näitä olisi monta, mutta sanotaan nyt kaksi tämän hetkistä suosikkia: Nemi ja Kamala Luonto
  • http://www.iltasanomat.fi/kamalaluonto/?pos=nav
  • http://www.iltasanomat.fi/nemi/?pos=nav

Ja lopuksi minun kysymykset seuraaville bloggaajille:

Pirjo blogista punos-sidos-silmukka, Kahvi Kanelille blogista Kahvi Kaneli Virkkaa ja Mammalle blogiin Äiti aurinkoinen

  1. Mikä on rakkain esineesi?
  2. Kesäloma: Mökillä vai kaupungissa? 
  3. Viimeisin lukemasi kirja?
  4. Paras uudehko elokuva?
  5. Mitä teit eilen?
  6. Lempi vuodenaikasi?
  7. Onko lempivuodenaikasi syntymävuodenaikasi?
  8. Lempiväri?
  9. Pelkäätkö hämähäkkejä?
  10. Lempikäsityöohjeesi?
  11. Elämänohjeesi lukijoillesi?

3 kommenttia: